söndag, oktober 14, 2012

Resa

Sitter och drömmer mig bort med huvudet fullt av snor. Har jobbat sju dar i rad nu, och har fem till framför mig (fast jag kommer nog vara hemma nån dag i veckan...). Drömmer om att åka utomlands. Vi bestämde oss för att skrota Vietnam i vinter igen, ingen av oss har haft tid att planera. Men det skulle vara najs att åka utomlands en vecka eller så, nånstans varmt, om det så bara är till Kanarieöarna eller nått.

Det är ju så dyrt bara... Och det är bara markant billigare att resa kort än att resa långt. Äh, kanske hittar vi en schysst sista minuten-resa som passar oss!

Funderar lite på nästa sommar också. Såg att Wacken Open Air tydligen sålt slut. 21 september sålde de slut alla sina 75 000 (!!!) biljetter för W.O.A. 2013! Festivalbussen har biljetter dit, men man kan bara köpa dem i samband med att man köper en resa, och biljetten hos dem kostar 1500 och resan ca 1650 oavsett om man åker tur och retur eller enkel resa. Inte riktigt värt det, speciellt som jag helt vill undvika massa timmar på en buss.

Hursom. Iväg vill jag i alla fall. Jörgen var tveksam till fjällen nästa sommar. Jag vill åka på lajv. Får se vad det blir mer. Jag har ju (troligtvis) stadigt sommarjobb de kommande åren, samtidigt som jag ju börjar en ny utbildning till våren och ju gärna vill testa att jobba inom vården. Ack, tid...

Den här helgen har jag gått hemifrån innan Jörgen vaknat och somnat innan han kommit hem varenda dag. Inte så kul. Aja, hoppas vi hinner ses på torsdagkväll i alla fall... -.-

3 kommentarer:

Mathilde sa...

Har du lust att göra ett bloglovin byte? Ha en bra dag. =D

mohammedi sa...

Tävling! Vinn ett valfritt smycke från den populära affären , modekungen, tävla nu på min blogg , var gärna med <3 ! http://mohammedis.se

elin sa...

Vill du göra ett bloglovinbyte? :)