tisdag, augusti 15, 2006

Min kjol

En sak som varit kul med medeltidsveckan har varit att det är kul att hälsa på folk som Fiffel och Trix mf när man går förbi dem på staden. Och att jag trivts så otroligt bra i mina kläder. Jag älskar min yllespillkjol trotts att den blev väldigt misslyckad, för den blev bra på ett annat sätt nu. Inte så jätte medeltid, men fet ändå.

Den har dessutom gjort mig lite småkänd, tror jag. Sista kvällen var det en tjej som hoppade fram precis när vi skulle gå och hälsade. Det här blir min sista chans att hälsa på dig! sa hon. "Jaha?" tänkte jag. Jag har sett den där kjolen överallt hela veckan! Hähä, jag är kändis!

En annan tjej försökte ragga upp mig på onsdagen, efter Trix eldshow. Hon blev framputtad av en kille, sa att jag var snygg och gav mig en öl. Fast den fick hon tillbaka sen så hon kunde försöka med nån annan tjej, eftersom jag var upptagen. Haha!

Men det är flera som har känt igen mig... Jag vet inte om det beror på att jag var med på Loke på måndagen (jag, Slåsa och en kneckt (som bestämt hävdade att han var en liten flicka, precis som vi två) skulle rida rodeo på Wessling. Slåsa vann över mig med en sekund, 17 mot 18. Det gick värre för kneckten, kan ha berott på att han var lite mer förfriskad, eller för att han och Wessling försökte hångla upp varandra hela tiden...), eller att jag var uppe och sprang och spelade lite under munkbollen (de sa "alla munkar av planen", så jag och Slåsa försökte hjälpa de svarta munkarna, samt att vi flyttade ihop de svartas mål vid nått tillfälle, så att bollen inte skulle gå in) eller om det bara berodde på kjolen...

Hur som helst, jag ska lätt ha de kjolen nästa år. Och min jättestora skjorta som hela tiden hänger snett och som är dränkt i rödvin (fast fläckarna försvann typ! :( ) och en liten minitunna i bältet :D

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta ger mig både en extrem Medeltidsveckan-längtan och en extrem ångest då jag nu helt enkelt måste sy någonting att överträffa Kjolen med stort "K" med. En ful hatt, perhaps? ;)