fredag, maj 13, 2011

Hår

Just nu har jag rött hår. Det har jag haft sen december 2009. Det är nog det längsta jag hållit efter en och samma hårfärg, bortsett från min naturliga, och jag trivs rätt bra med att vara rödhårig. Det känns lika naturligt som att vara blond.

Men nu funderar jag på att bli blond igen. Dels för att den väldigt braiga hennan jag fick av Jörgens kompis, som hade köpt den i Indien, har tagit slut och nu blir håret mer orange när jag färgar det. Och dels för att jag härom veckan läste att det är inne i Hollywood med rött hår, och jag vill ju inte vara nån form av innebrud. Å andra sidan har ju jag i såna fall varit inne långt mycket längre än dem, och då är det ju lite okej.

Fast jag har ju fortfarande en massa hennafärg hemma, lika bra att bli av med den i alla fall, och eftersom den uppenbarligen inte fäster lika bra på mitt hår så kan det nog bli ett rätt snyggt sätt att fasa ut färgen. Från en rätt naturlig, röd hårfärg, via orange till blont typ.

Nej, nu ska jag nog ta mig en kopp te till och sen sova. Imorgon ska jag vara på plats klockan sex i skolan för att fixa det sista inför Quarnvalen som går av stapeln klockan 14:08.

Inga kommentarer: