söndag, maj 29, 2011

Lugn

Sitter på en ensam liten stenhög ute i skogen i solen. Är på Osqvik, Tekniska Högskolans Studrntkårs stuga. Igår gick jag upp runt elva, tolv, var på skolan vid fyra för att börja rodda inför tentapuben. Vid åtta öppnades dörrarna och vid tre stängdes de. Runt sju var vi färdigstädade och kunde börja festa, och vid tio gick bussen hit. Jag sov lite på bussen, sen har jag käkat frukost, druckit en öl och sen letat mig hit.

Det är fantastiskt. Här kvittrar fåglarna och vinden blåser i löven och en och annan fågel plaskar i vattnet. Och så en motorbåt som då och då brummar i närheten och de andra som brölar en sång ibland. Själv befinner jag mig i ett slags flytande tidstillstånd. Det är snart ett dygn sen jag åkte till Nymble för att börja jobba, men det känns som för ett par timmar sen... nu ska jag knäcka en andra öl, dricka den medan jag njuter av att vara själv och sen kanske basta lite.

Inga kommentarer: