torsdag, juli 14, 2011

London, fortfarande

Puh! Tror det är första gången jag lallat runt i en stor stad helt själv! Och då gjorde jag det ändå enkelt för mig, åkte till Camden town där jag varit förut och gick runt och tittade. De har massor av fina halsband med klockor i, vilket gör mig överlycklig eftersom jag letat efter en sån sen i vintras utan att hitta nån som passar mig, och här finns det massor! Vilket iof är ett annat problem eftersom jag måste välja...

Det är lite roligt också, jag har framför allt frågat på priset på de små klockorna, och sett till att alltid fråga på samma modell, och de kostar mellan £5 och £12, för exakt samma modell och storlek! Men jag har inte köpt nått, annat än lite mat, en flaska vatten och lite vindruvor. Tänkte se om jag och Jörgen kan åka dit i eftermiddag eller på lördag, annars åker jag dit själv imorgon igen.

Fick lite komplimanger också! Dels för mina döskalleörhängen, de undrade var jag köpt dem och så (dock kom jag inte ihåg vad affären hette, tror den finns här i england också... aja...). Innan dess var det en kvinna i ett av stånden som först kommenterade min kiwi-fågel-frukt-tröja, och sen sa hon nått långt som jag inte uppfattade och avslutade med "you lucky girl", så jag sa tack och log och smet vidare. Jag blir så obekväm när jag 1) inte riktigt uppfattar vad folk säger och 2) folk försöker aktivt sälja saker till mig (vilket visserligen denna dam inte gjorde, men ändå).

"You can try this!" "We have this colour as well!" "Half price, only for you, buy now!"

Aja, antagligen tjänar de på det och det är väl bra för dem.

Nu ska jag sova lite innan Jörgen kommer tillbaka.

1 kommentar:

mamski sa...

tog du nåra bilder i Camden? hur ser det ut - efter branden?<3