måndag, augusti 22, 2005

Om man vill...

Så kan man verkligen göra vad man vill av allt. Vilket kan vara både mer och mindre bra!

Typ som nu på fredag. Har fått mitt schema nu och så, och enligt det ska jag ha EngB, SvB och MaD, varav MaD är en väldigt lång lektion eftersom vi har övergått till två 80 minuter långa lektioner i veckan. Men jag vill ju åka ut till lajvet redan på torsdagen, speciellt som det är så många som kommer åka ut dit nu, och jag orkar inte krånga och grejsa när jag kommer dit på fredagen. Så, ja, man kan väl dra en rövare om att jag inte har några lektioner då och så.

Sen fick jag veta idag då att vi först ska ha en samling i Aulan där Syon berättar om trean och projektarbete och sånt, plus att vi sen ska gå och hämta böcker. Just typiskt.

Men nu råkar det ju vara som så att jag gärna vill ut på torsdag, så hur löser vi problemet?

Vi börjar med att lägga fram det för Lovisa imorgon. Hon kommer förmodligen att erbjuda sig att lägga viktiga saker på minnet från mötet (samt att jag alltid kan fråga Tobbe), och böckerna kan jag hämta ut en annan tid.

Och eftersom vi kommer ha alla de här grejerna så kommer vi ju faktist inte hinna med några lektioner. Jag kan dessutom faktist lägga fram problemet för Jacob, min handledare, imorn när jag har lektion med honom. Kan fråga honom om de säger något viktigt på det mötet, och så.

Och till mor och far säger jag helt enkelt bara att vi bara ska hämta ut böcker på fredag, vilket jag kommer få reda på imorgon, och det kan jag lika gärna göra på torsdagen, eller nått.

Så, då har vi (förhoppningsvist) löst det problemet.

Ja, skolan började idag. Det har blivit en del förändringar sen förra året. Vi ska för det första få ID-kort. Vi ska nån gång bli fotade för dem. De ska användas som lånekort samt att man ska ladda dem med pengar och köpa lunch med dem. Och vi måste alltid ha dem med oss i skolan. Vi behöver iaf inte ha dem synligt hela tiden. Men jag hade tyckt att det vore häftigt. Aja.

Och man får tydligen inte heller sjukanmäla sig om man är under 18. Tur att de inte hade det så förra året i alla fall! Nu är jag ju 18.

Mitt schema då? Det verkar ok, men ganska ojämnt. Kommer lägga ut mina tider och så, och kanske en länk till själva schemat härifrån. Jag slutar i alla fall 11.30 på måndagar och 13.00 på torsdagar! Men 17.00 på tisdagar>.<

Hursomhelst. Väldigt glad att jag inte valde drama eller dans som estetiskt verksamhet, utan bild (hade funkat med musik också) för annars hade jag slutat mycket senare på måndagen eller torsdagen samt haft ett stort hål innan.

Det blev mupp med min x-kurs också. Jag har valt SvC men fick Ps (psykologi), och det vill jag inte läsa på grund av att den ena psykologiläraren är Annika, som jag hade som handledare och engelskalärare förra året (och som jag kommer fortsätta att ha i engelska), och jag skulle inte stå ut med henne mer än de två gånger jag redan är tvungen att ha henne. Den andra läraren har jag pratat en del med vid nått tillfälle, och jag gillar inte henne så mycket heller, även om jag tror att hon kan vara okej.
Jag hoppas bara att jag får SvC, annars ska jag försöka byta och ändra. Vi får se hur det ordnar sig.

Jag måste för övrigt bara tillägga att jag är grymt snygg idag.

Klart slut!

Inga kommentarer: