tisdag, augusti 23, 2005

Som jag sa...

((Hej hå och en flaska med Rom av Loke har verkligen sjukt bra text. Loke är för övrigt väldrigt bra på texter över huvudtaget.))

Och saker verkar lösa sig dessutom! Jag åker ut till lajvet på torsdag har jag bestämt mig för. Men då ska jag försöka vara duktig och hämta ut böcker imorgon eller på torsdag. Det är dock lite jobbigt att jag inte har något skåp ännu. Får försöka snylta på Lovisa eller nått.

Det är för övrigt ganska bra, kommer nog ha fler lektioner med henne i år än tidigare! Heja oss!

Sen får Johan åka hem på onsdag, och jag får sova hos honom då dessutom. Jag ska dessutom på musikal innan, Mamma Mia. Äntligen! Har längtat sen jag såg den i London på förra höstlovet. Då var den såklart på engelska, nu ska den vara på svenska. Det kommer bli intressant!

Jag vill för övrigt till London igen i höst. Gärna med en kompis, eller två. Det dumma är att det kostar så otroligt mycket. Måste antingen ha en väldigt bra anledning till att bli sponsrad eller spara. Ujuj.

Måste också leta efter en lägenhet till Visby nästa år. Ska kolla runt lite. Vill gärna bo bara med Johan eller bara med någon annan. Få är bra. Men vi får se hur det blir. Råkar jag hitta en lägenhet där det får plats med massa folk så orkar jag ju inte betala allt själv!

För övrigt känner jag mig sjukt motiverad till skolan. Jag hoppas bara att det inte lägger sig. Jag har redan fått ett papper jag ska arbeta med, men det är för att den läraren vi hade i våras i geografi var jättedålig, så vi ligger ett halvt kapitel efter.

Bild verkar också bli otroligt kul. Kommer bara ha det 75 minuter i veckan, men då kommer vi ha det under hela året och hellre det ärn två lektioner i veckan i en termin.
Historia tror jag kommer bli kul också, och religion kommer nog bli lite tråkigt men intressant. Precis som samhälle. Men jag har ju Jacob i alla de ämnena, och han är ganska bra.

Han sa att vi ska göra ett slutarbete i historia (och jag tror vi skulle göra det i religion också) och jag planerar redan vad jag ska göra då. Tänkte kombinera historia och religion (han sa att vi gärna fick göra det) och skriva om människorna i Norden strax innan, under och strax efter vi blev vikingar. Jag är bara orolig att jag återigen valt ett näst in till omöjligt ämne. Det vill säga, omöjligt för mig för att jag hittar otroligt lite fakta samt att jag inte orkar anstänga mig mycket. Men vi får se hur det löser sig, ska rådgöra med Jacob.

Nä, nu ska jag gå och skicka något snuskigt sms till Johan.

Klart slut!

Inga kommentarer: