torsdag, augusti 18, 2005

Sockerhuvudvärk

Jag känner mig vemodig och nere. Har huvudvärk (käkat för mycket socker (choklad) på för lite tid. Då brukar jag få huvudvärk), saknar Johan och det ser ut som ett helvete på mitt rum. Hade väldigt gärna velat ha den där efterfesten i helgen, men det blir ju inte av. Synd att folk verkar så ointresserade av den. Aja.

Idag har jag tränat. Det gick inte så bra. Är ju sjuk fortfarande så jag mådde skitdåligt på konditionsgrejen på slutet. Dumt. Men nu har jag tränat lite i alla fall. Imorgon ska jag bara vaniljpraliner med Ellen. Det ska bli gott. Och tokonyttigt!

Jag vill ha något att läsa, men jag vet inte vad. Får ta och leta reda på någon bok. Men mest vill jag krama Johan.

På söndag får jag träffa honom. När han går högvakt. Det ska nog bli kul, även om jag bara får se honom ett litet tag, och massa annat folk är där. Då kanske jag kan passa på och köpa vit hårfärg också. Eller så köper jag det imorgon på nått sätt. Eller så skiter jag i det. Måste sy klart mina byxor oxkså. De blev ganska bra med de där kilarna jag la in. Nu måste jag bara fixa linningen. Hmm... Jag är så seg.

Jag blir bara mer och mer sugen att flytta hemifrån. Att ligga för mig själv på kvällarna, eller med Johan. Gå och göra en macka, dricka te och bara mysa. Eller plugga. Vad som helst. Bara det inte är någon i huset som tjatar på mig. Om att plugga, om mitt stökiga rum eller något annat.

Det verkar som om det blir en Thailandsresa för mig i alla fall. Och det kommer nog bli kul. Känner att jag måste ta chansen nu när det ändå inte är en vanlig charterresa. Vi ska bland annat titta på ett tydligen väldigt fint bostadsområde där nere, där päronen kanske kommer köpa hus i framtiden. Det vore ganska trevligt! Men jag vill missa så lite skola som möjligt. Och så lite Johan som möjligt.

Det blir som det blir. Nu kommer Johan att ringa snart. Och jag ska gå och dricka massa vatten och hitta nått att läsa.

Vi ses på andra sidan gryningen.

Inga kommentarer: