tisdag, december 13, 2011

Att fastna för saker

Jag har förmåga att gräva ner mig i saker. Jag har, som många andra, dålig koll på kändisar och dylik, men när jag väl får upp intresset för nån så kan jag läsa på rätt mycket. Jag kan även fastna för spel eller olika sidor. I inläggen innan skrev jag om olika bloggar som jag mer eller mindre knarkar. Jag har nu också börjar knarka Familjeliv, vilket är jättetöntigt, men det är så kul att vara inne i "Känsliga rummet", som ett av deras forum heter, och läsa om folk problem och icke-problem.

Det roligaste är såklart när folk skriver om problem de har, allt från att deras partner är as till att de inte vet hur vida de ska göra abort eller inte, och hur de får hjälp och tips och råd och lyckas ta sig ur situationen på ett riktigt bra sätt! Sen finns det fullt av idioter där också, som man kan sitta och hatea på:P

Har även börjat spela Terraria. Det är ett 2D-spel där man gräver och bygger, typ. Du kan hugga ner träd, gräva efter jord, lera och metaller, bygga hus och skapa vapen, plantera blommor, samla falna stjärnor, blanda till olika brygder och elixir, osv osv. Både när jag somnade igår och när jag vaknade i morse såg jag jord och sten framför mig som jag försökte hacka mig förbi.

Det är därför jag sällan läser böcker numera. Jag kan inte låta bli. Det säger SCHLOURP och så är boken slut. Läste Hungerspelen för nån månad sen (de är jättejättebra!), jag läste ut alla tre böcker på ungefär fyra dagar.

Tyvärr är det svårt att applicera det här på skolarbetet. Vad hade jag inte kunnat ge för att jag skulle kasta mig över Företagsekonomi 100, eller nästan ännu hellre Hållfasthetslära, med samma entusiasm. De böckerna kan jag inte läsa alls! (Och då ska vi inte ens tala om matteböckerna på engelska.) Och det blir inte lättare av att min hjärna automatiskt hoppar över alla ord som jag inte känner igen. Jag märker inte ens det. Om jag ska försöka läsa ord jag inte kan sen innan är det snudd på att jag måste läsa dem högt.

Aja, åter till hemtentan...

Inga kommentarer: