tisdag, december 06, 2011

Bloggstalkers

Det är lite farligt att följa bloggar. Man inbillar sig att man känner de som skriver i bloggarna bättre än vad man egentligen gör. Eller ja, det är sällan de känner mig lika bra i alla fall. Skulle nog kunna säga att Ellen känner mig rätt bra i alla fall. Henne har jag ju ändå känt sen... ja, när? Jag gick i ettan i gymnasiet, det måste alltså ha varit hösten 2003.

Men sen har vi ju Mona, till exempel. Henne träffade jag första gången idag, men har läst hennes blogg i kanske två år och känner ändå att jag har rätt bra koll på Maken, samt hennes två döttrar, Tjugoåringen och Talibanen. Hon verkade ju ha lite koll på mig också, som att jag alltid har kjol och att jag slog ut framtänderna förra hösten, men det berodde mest på att mamma var och handlade saker av henne förra veckan (jag har försökt få mamma att läsa Mona hur länge som helst, men lyckades först för nån månad sen).

Lina Neidestam har jag ju ändå träffat en handfull gånger, men lite samma sak där. Jag tar ett djupt andetag, går tre steg fram och piper "hejdetärjagsomärSvedskimenjagheterLindaegentligenochjaggillardinaserierjättejättemycket!" och känner mig som värsta fåniga 14åringen med en crush på random kändis. Lina som jag till och med är polare med på facebook (ooooh, kändispoäng!), men det är mest att hon bjöd in folk för att kolla på bilder från när hon var i fjällen för något år sen.

Jag följer Agnes blogg också. Henne lärde jag också känna för länge sen, men bara som bekant. Nu känns det som om jag känner henne rätt bra efter att ha läst om hennes graviditeter och förlossningar, kan små anekdoter om hennes barn och en del roliga citat och historier från dem, har följt deras utveckling de senaste åren. Men igen, hon känner ju inte mig lika bra.

Jag tänker att jag gärna skulle vilja träffa och ta en fika med ovanstående, men sen kommer jag på det blir ju lite skumt (eller ja, förutom med Ellen som jag träffar nån gång per år). Diskutera livet och hur det går. När jag läst om deras dag skulle jag vilja berätta om min dag. Men som sagt, det är ju lite skevt.

Sista bloggen jag följer som uppdaterar nästan dagligen är Etikettsplaten. Men den är ju inte personlig på samma sätt. Men kan vara rätt underhållande och intressant i alla fall.

Känner mig lite skum som har sån stenkoll på folk som inte känner mig lika bra. Men ja, det finns väl inte så mycket att göra åt det. Annat än att kanske försöka lära känna dem bättre i alla fall. Haha, får se hur det går! :)

Inga kommentarer: