torsdag, juni 09, 2005

Primitiva filosofier

Idag är en bra dag. Förutom att jag fryser om mina ben, men det är för att jag har så kort kjol på mig. Men jag får väl ta och stå ut med det, för jag orkar inte gå och byta.
Hade sista lektionen idag. Biologi. Tittade på film, om östrogen och testosteron. Det var intressant! Det var en del av en serie som tydligen gick för ett par år sen på SVT, och de verkar säga i varje del(har sett ett annat avsnitt) att vårt samhälle har utvecklats för snabbt för oss, det är så mycket som våra kroppar inte är gjorda för, vi är helt enkelt för primitiva.
Och det får en att börja fundera om man sätter in sig själv i det. Jag borde inte sitta här och skriva det här, min kropp är inte gjord för det. Musiken jag lyssnar på är fel, skärmen jag tittar på är fel, sättet jag rör fingrarna är fel, maten jag äter är fel och så vidare.
Vi kommer i purberteten tidagre än vad vi egentligen klarar av, på grund av att vi har så bra mat och liknande. Kvinnor hamnar i klimateriet, som tydligen kan vara väldigt besvärligt, medan det inte är tänkt att de ska leva så länge.
Och PMS pratade de om också. PMS blir tydligen värre allt efter åren går och ju fler menstruationer man har i rad. Också en sån sak, det är inte tänkt att vi ska käka
preventivmedel, om vi inte gjorde det skulle vi inte ha lika mycket problem med PMS.
Men vad ska man göra åt det då? Inget, vad jag vet...

Men nu ska jag nog gå och äta, ska träna med Ellen sen, och sen vill jag hem till Johan. Och köpa mat att grilla imorrn.

Inga kommentarer: