lördag, januari 07, 2012

Mui Ne

Nu sitter vi på hotellet i Mui Ne. Vi delade en taxi från tågstationen med två österrikare, bra för oss med de två taxichaufförerna som vi först snackat med blev lite buttra när vi gick ihop oss och tog en större taxi. Hähä.

Tågsoldaten hade stenkoll på vilka som skulle av på vilken station, kom och sa till innan och såg till att man stod i givakt (nästan) med väskorna när vi rullade in på stationen. Han tittade in i vår vagn när det var nån timme kvar innan vi skulle gå av och sa nått. Vi tittade lite artigt leende på honom och omkring. Efter något ögonblick sa han "that means hello!". Aaaah, oj, hoppsan! Vi snackade lite med honom och sen försvann han.

Han snackade lite med oss medan vi väntade på att få gå av också. Han sa att Jörgen var "a lucky man!" och att jag var vackrast på tåget. Det tyckte tydligen alla andra också, enligt honom, och undrade hela tiden var jag var. Whaat, jag har ju suttit inne i kupén hela tiden (inte mycket annat att göra, än att gå på toa då), jag är trött, oduschad och känner mig allmänt inte topp hundra. Aja, skönt att veta att man är snygg även då.

Rummet här är helt klart det fräschaste och mest ljudisolerade, men också det minsta. Vi bor på ett hotell som ligger på andra sidan gatan från stranden, så vi får gå över gatan och via ett annat hotell för att komma till stranden. Vår rum ska ha "sea view" men eftersom vi är på andra våningen är det snarare sjöglimt. Aja. En liten pool finns nedanför balkongen och en lite "strand"-plätt bredvid huset med palmer och sand och massa växtlighet i sanden.

Jag håller redan på att smälla av i värmen. Vi gick ut och käkade i närheten. Sen fortsatte vi gå längs med vägen och kollade lite vad som finns här innan vi vände och gick tillbaka. Jag höll på att smälla av. Huvudvärken började nästan innan vi steg av tåget och går lite i vågor. Det är lite bättre nu efter att jag suttit inne på hotellrummet ett tag i luftkonditioneringen. Jag förstår inte vad jag gör för fel! Solskyddsfaktor, solhatt, solbrillor, massa vatten, massa salt... Och huvudvärken började ju liksom innan jag hunnit börja svettas! Jag blir röd om kinderna, plaskblöt i ansiktet, får huvudvärk och blir helt slut efter en liten stund. Det är inte riktigt så illa som det låter med nog så irriterande.

Aja, hoppas det funkar att ligga stilla i solen, med lite bad då och då. Det borde funka. Annars känns det som rätt slöseri med semester.

Inga kommentarer: