söndag, januari 01, 2012

Sista dagen i Saigon/HCMC

Idag har vi packat och checkat ut. Packningen är kvar på hotellet. Vi måste köpa en ny väska i Hoi An sen... ryggsäcken var väl kanske halvfull när vi åkte, nu är den proppfull! Och då har vi ändå inte köpt så mycket saker...

Sen gick vi ner till marknaden igen och gick en vända. Jag häller i mig vatten och kroppen nästan sprutar ut svett ur porerna, framför allt i pannan. Minns inte att jag hade såna här problem med värmen när jag var i Thailand för sex år sen, men ja, jag kan ju ha glömt. Det var ju i oktober också, vet inte om det var svalare då...

Nu är vi tillbaka på Le Pub där vi var härom dagen. De spelar julmusik och vi dricker öl och väntar på mat. Sen ska vi röra oss tillbaka mot hotellet och åka mot flygplatsen runt tre! Det känns synd att lämna staden, men lite skönt också. Jag dör som sagt i värmen och det låter hela, hela tiden, det är aldrig tyst.

Nu kommer maten!

1 kommentar:

Anonym sa...

jo det var svalare i Thailand - värmen var försenad just det året ;-)