torsdag, januari 05, 2012

De där småstäderna...

När jag vandrat runt i Hoi An de senaste dagarna kom jag att tänka på nått som jag och några kompisar snackat om förut. Det här med att det finns några udda platser runt om i landet som man hittar rätt bra på! Att jag hittar i Täby, där jag är uppväxt, är en självklarhet, samma sak med att jag hittar rätt bra i Stockholm. Det är inget konstigt med det.

Men sen kommer de där ställerna som känns rätt otippade. Egentligen är de inte det, men vid första anblicken. Jag hittar i Visby som i min egna bakficka. Inte så konstigt egentligen, eftersom jag hängt där ungefär en vecka om året sen 2004, men ändå.

Andra städer är Arvika (pga Arvikafestivaler), Kopparberg (pga Ödesvävslajven), Norrtälje (pga oräkneliga lajv ute på Porshanken), Västerås (pga Elerialajven (eller ja, det är väl mest donken jag hittar till...)) och nu även Hoi An.

Det är alltid lika härligt när man går runt och vet åt vilket håll man ska gå och kan även några genvägar. Vart man vill gå om man vill käka eller köpa nått.

De är mysiga, de där småstäderna.

Inga kommentarer: