måndag, januari 02, 2012

Kläder

Just nu sitter jag på Mr Xe helt själv. Vi har gått runt i staden idag och börjat nosa på lite olika skräddare. Fett läskigt, tänk om det blir fel!!! Vi har nyligen beställt lite saker på Kimmys, Jörgen en kostym och jag en klänning och en jacka. De är bland de dyrare, men har väldigt många bra recensioner på nätet.

Mr Xe har också mycket bra, när det gäller herrkläder i alla fall. Vi var här tidigare idag, och de var väldigt trevliga. Många vietnameser är framfusiga med glimten i ögat. Gatuförsäljarna säger "Hellooo, you want to buy..!" och när Jörgen säger att han vill ha ett par byxor säger de att han vill ha två par (men de ger sig oftast rätt snabbt :-P).

Nu är vi som sagt tillbaka på Mr Xe och Jörgen har beställt en till sak. Hon som verkar styra här plockade med sig honom på cykel (han cyklade, hon är nästan en huvud kortare än jag) för att göra mätningar. Han messade nyss och sa att han var två kvarter bort.

Sen ska vi gå vidare och se om jag kan få nått linne eller klänning också. Tänkte kolla vad det skulle kosta att sy upp en tribalkjol, choli och kanske harembyxor... de är visserligen ganska lätta att sy själv, men jag tror det är billigare att sy upp här än att köpa tyget hemma och sy upp själv...

Nu kom Jörgen tillbaka!

Inga kommentarer: